CUBA CLICK!!!

Saturday, July 3, 2010

aku dan teater

ni nk cite...korg caye x kalu aku kate yg aku ni seorang pelakon??? emmmm jgn muntah ek....yup..aku mmg seorang pelakon teater yg bru nk bertatih( ckp kne lebat)...dr kecik minat nk jd pngacara..kt U pon slalu jd MC (bukan surat cuti ek tp pngerusi majlis) tp acara kcil-kcilan jela...tp minat kt teater ni mula dapat mse sem 3, bile aku kne plih minor course..mule2 minat tahap gaban kt masscom dr SPM dlu..tp hajat xkesampaian...aku pon amk la performing art...task prtama aku kne wat production sndri tok team teater muzikal kanak2...thanx to lecturer seni prsembahan aku yg reging gler2 kteorang yg 11 org ni....lantak r...jnji dpt A paper die...ok skng tgk la pic aku blakon jd anak ayam...ekkk?? mencabar ok...pasni aku nk blakon teater lagi..tp nk try production yg lbh bsr dan femes ckit...

* ni aku post kt fb mse lepas psmbahan..tajuk: KETIKA DAN KALIMAT

sebenarnya masa menulis ni aku tgh wat report "ketika dan kalimat" yg akan di email kpd lecturer selasa depan...tapi dah alang2 ape salahnye aku kongsi gak pengalaman ni bersama kwn2 fb...

30 MAC 2010...

5.30pg dah kne bgn....nasib baik ade org kejutkan pagi 2...thanks...
tujuan: tersangat penting...klu la aku xbgn pagi 2, dah tentu2 C or D dalam tgn..haha...aku pergi sk serdang buat sekian lamanya aku tinggalkan..emmm lebih kurng 10 thn la..last amk UPSR mase thn 2000. tua juga la ase...pagi2 tu yg mula2 sampai aku, arif dan hakimi. punyalah gelap stage 2..aku dah tkut da kne buat prsembahan dlm gelap cz lect xpnh ajar lg wat prsmbhn dlm gelap daaa...haha...pendek cerita...mase prsmbhn msg2 main peranan dgn baik w/pun ade gduh ckit2 mase pg2 tu...beselah wat lontaran vocal..jerit sna sni...tapi kami OK!!!! selepas show jek, pengarah arahkan "pminat2 licik kami" beratur utk salam kami...huhu batal air sembahyang akak dek...hahaha ...tibe part yg paling lawak kirenye...
bdk A: saya nk sign anak ayam boleh?
Dr.: haa anak ayam, bdk ni nk sign kamu..
aku: teruja dan kembang idung la bangga...haha
lepas je dr itu, tiba2...ntah dari mane dtgnye pen dan kertas...oppssttt pencil tekan dan pencil 2B yg patah pun ade...dtg mengulur suh sign...yg lawaknye, mase nk balik, Anne ajak aku lari cpt msk van cz tgn dah lenguh nk sign..
bdk2 ni bkn je nk siign, siap nk no.tepon...yg bdk2 drjah 6 laki2 ,aku xmau bg,...siap bg amaran keras..
aku: adk...jg men2 ek call akak, hp akak ade sensor yg leh detect sape yg men2 call...t polis tangkap adik...
haha bile mase la pulak org maxis wat pekhidmatan gitu...xpe la jnji dak 2 takut ngn aku...
JENIS KERTAS YANG DIGUNAKAN TOK AMK SIGN: kertas A4 color2 beli kt kdai bku..pink, oren, merah, biru, kuning...pening dah aku.da cm sere..huhu kaya jap ari2 kedai buku skolah..itu aku blh thn gelak
lagi...time ketawa ckit2 mase dak2 tu bg kertas bku tulis n bku math kotak2...
ketawa banyak ckit: time bg cebisan kertas yg di koyakkan...
ketawa pecah pecah perot: bg kertas conteng kira2 tok mntak sign...hahahaha
emmmm xpe la adik2...jnji korg terhibur dan akak dpt A...

****MMG BEST UNTUK BERLAKON TAPI KORNG KENE TAHAN , BERSABAR SEBELUM PROSES LAKONAN DILAKUKAN...itu baru cabaran yg sebenar....TAHNIAH N GOOD LUCK KPD KWN2 N AKU YG AKN MENGAMBIL PERSEMBAHAN SOLO PADA SEM 6...cabaran lg besar...xsabar aku!!!!







No comments:

Post a Comment