CUBA CLICK!!!

Thursday, April 28, 2011

pengalaman pertama menjadi saksi dalam mengislamkan orang




salam semua...selamat petang...jangan tidor waktu asar,,,kang gila...hahaha (padahal datin baru lepas kena penampar tadi coz nak tidor gak)



semalam me and my friends Azhar, mak dia acik Aznim (mak mertua hangkat datin hokeh) and Cucu Cik Embun@CCE ke pesta buku di PWTC...hurmmm kira geng2 blogger nak melepak sama la ni kan....

actually ni last minute punya plan...aku la gatai2 nak ikut acik kua....busan sangat dok dalam bilik..

kebetulan acik nak hantar maid sementara dia ni kerumah 1 ustaz terkenal di KL untuk di'convert'kan ke Islam....(nak detail baca dekat N3 acik ni k)

so semalam, aku dapat la merasakan pengalaman yang rasa2nya seumur hidup aku pon hampir pasti susah akan merasanya....alhamdulillah

dengan bersaksikan aku, acik,azhar, CCE dan maid ustazah tu, sah la maid warga kemboja tu memeluk agama Islam...sempat la acik explain few things kepada dia lepas bergelar Muslim tu...

seyes terharu and nak leleh ayaq mata...tapi datin tadah gak tak bagi leleh...hurmmm ustazah kata, kalau kita menjadi saksi kepada saudara baru yang nak mengucap 2 kalimah syahadah ni pon, automatically dosa2 kita diampunkan...Subhanallah...Alhamdulillah...beruntungnya aku rasa...

hurmmm then, saudara baru Islam tu kami tinggalkan di rumah ustazah tok dia mendalami Islam lagi then kami pon tata la ke PWTC...




No comments:

Post a Comment