CUBA CLICK!!!

Wednesday, February 16, 2011

disebalik nama S.U.H.A.I.L.A



n3 kali ni saje je nak 'menggewwwdix' (terasa kena marah dgn Anwar Hadi ).... ehhh 'menggedik' sikit...saja nak bagi peminat2 datin tau mana datin dapat nama special datin tu...bukan gangster yg ade ropol2 tu tau...no no no...ni nama bebenor datin dalam surat beranak...Siti SUHAILA....

actually, masa datin sem 5 dulu, lecturer datin suruh kami present something yang memorable berlaku pada tarikh yang exact kami lahir...contohnye datin lahir pada 9 june 1988 kan...

so apa yang berlaku during that time...
kira history ke pe benda lah...hurmmm... puas datin google tapi tak jumpa2 pon...*sigh... tak glamor ke??? ekkkk??? akhirnya terlintas lah dalam kepala lutut datin ni...ehhh kelapa otak...ehhh kelapa dara...ehhh *mai penampaq sekali...hahaha ok!!!! KEPALA OTAK datin ni idea ini:


kring3...(ada ke lg hp ringtone tu???)
datin
: akak ku cayang...abah ada?

akak cayang
: nak apa??
(gaya poyo dia lah)

datin
: nak tanya abah,

betol ke nama aku ni diambil sempena nama Datin Suhaila??
(time jd isteri PM dlu..sekarang Toh Puan Suhaila)

(bukak mata hampa besaq2 k masa bace)

lepas beberapa saat....
akak cayang
: ya lah...dah tau nak tanya lagi...saje je

datin
: ehhh nak tanya lagi...

betol ke dia tu mak Tan Sri Hishamuddin??
isteri Tun Hussein Onn tu?
(bukak mata hampa besaq2 lagi naa)
akak cayang3x.....tut tut tut....
ceh..die letak dah.....

so aku pon decide nak present cerita pasal nama aku jek....tapi oleh sbb turn aku present tu lmbat sgt so lecturer tu pon dah lupe nak panggil aku present....hahaha...ok lah kan...selamat hakak ko ni...bukan ade mark pon...dah kate class speech com...die nak latih kita berspeaking london jek....

ok...back to my story....sebenarnya lepas 2 hari aku lihat dunia ni, nama aku still 'unknown' or 'anonymous'...oleh sebab nama2 tu terlalu mat shaleh sgt, so ayah aku pon pilih lah nama melayu cikit...cian nenek ngan atok aku nak sebut kan...kang dia orang panggil aku hoi hoi je kan...no no no...(mase umo 2 hari dah pandai geleng pale)...


so..masuk hari ketiga masa abah aku nak bagi nama aku dlm borang surat beranak, time tu die tgh dok telentang depan tv tgk brita tv3...dia pon dengar la berita kat tv tu:

pembaca berita: hari ini, Datin Sri Suhaila telah merasmikan...bla...bla...bla

haaa abah aku kate ok gak kan name tu...die pon tak mau dah pikir 2 3 kali...terus bubuh SITI SUHAILA...well nama SITI tu abah letak cz mak kami name depan pon start dgn SITI...

FYI...atok aku sampai la ni keep calling me datin ok...dia kata dia suka panggil aku datin cz aku suke benda yang bling2....bling2 ngan aku memang xleh pisah...macam datin la sgt kan....
aku pon... stiap kali kalu dia panggil aku datin aku dok aminkan saja..mane la tau kan...malaikat tengah dok lalu...termakbul doa aku....

No comments:

Post a Comment