CUBA CLICK!!!

Thursday, August 5, 2010

siapa yang bersalah????

tadi masa mood nak menulis n3 datang,tibe2 aku terdengar suara bising dekat bawah blok ni...rupa-rupanya ada seorang akak master ni marah dekat cleaner indon yang baru kerja start sem ni. aku pun apa lagi terus jela pasang telinga..siap bukak pintu nak tengok adegan marah memarahi tu...emmm dari apa yang aku dengar, akak tu marah cleaner tu sebab buang kotak-kotak die yang die letak luar bilik die..bukan sekali, tapi dah berkali-kali..asalkan die letak je kotak tu dekat situ, lepas tu lesap si cleaner tu buang...nak tau kenapa marah sangat akak tu pasal kotak?? nak diikutkan memang tak berasas la kan setakat kotak,die nak tengking2 indon tu, tapi sebenarnye ni semua ada berkaitan dengan kucing kesayangan akak tu..akak tu bela kucing dalam blok ni...so aku rasa kotak tu tempat lapik bekas makanan kucing die..indon tu pun selalu complain dekat opis agaknya bila die terpaksa cuci najis kucing tu yang suka berak merata..kadang-kadang kucing tu melabur kat toilet,aku pun jadi marah..so dalam soal ni siapa yang bersalah??? nak diikutkan rules kolej ni memang tak boleh langsung bawak haiwan peliharaan masuk..lagi pun akak tu pun melampau gak..siap bawak tv dalam hostel..tau la die tu anak datuk manyak duit,tapi rules kena ikut gak w/pun u tu student master dan hanya menyewa dalam hostel ni..akak indon tu pulak satu hal, suke2 die je buang barang orang tanpa minta izin...masalah juga kalau dapat cleaner terlebih rajin ni...hahaha.. tapi pada aku, walau marah macam mane skali pon kita dekat orang, cubalah bawak bicara elok2..tak payah la nak tinggi2 suara..indon tu pulak tadi aku tengok diam je..haaa die sedar la tu salah die..akak 2 siap tendang tong sampah lagi tanda protes..tau la ko anak orang kaya,tapi itu tak bermakna ko leh buat macam tu kat orang bawahan..macam tu ke imej seorang yang terpelajar?? abah selalu kata " BELAJAR LA SAMPAI MASTER KE pHD TAPI KALAU TAK HORMAT ORANG TUA TAK GUNA JUGA''...betol gak cakap abah tu..lagi kita menongkat langit ,lagi kita berasa megah...minta simpang la yek..bak kate orang jawa '' AMIT AMIT CIBANG BAEK CAKAKEK'' hahaha hambek ko....So ape2 pon...LU PIKIR LA SENDIRI!!!!

No comments:

Post a Comment